Home » » Network နွင္႔ပတ္သတ္၍...

Network နွင္႔ပတ္သတ္၍...

ကိုေဇာ္ (Multiply)

Networking ( Microsoft )

ကြန္ျပဴတာ တလံုးနဲ.တလံုး ခ်ိတ္ဆက္နိုင္ဖို.အတြက္ ၾကားခံ Media ေတြ လိုအပ္ပါတယ္
Network Card , Cable , Switch , Hub , Router စသည္ျဖင္.အေျခခံ Network Medium ေတြကို အသံုးျပဳ ၿပီး Data ေတြကို Translate လုပ္ၾကတာ ပါ။ နည္းပညာပိုင္းကို ခဏေလာက္ထားျပီး ဒီေနရာမွာ Hardware ေတြရဲ.လုပ္ေဆာင္ခ်က္ေလးေတြ ကိုပဲ ရွင္းလိုက္ရေအာင္ ...

တခုျခင္းျပန္ရွင္းရမယ္ဆိုရင္ ... Network Card



ကေတာ. အရင္တံုးက သံုးတဲ. 10Mbs Speed ရတဲ. နက္၀က္ကဒ္ေတြပါ ။ အခုအသံုးမရွိသေလာက္ကိုျဖစ္ေနပါျပီ ။ ေနာက္တ ခုကေတာ.



ပါ ။ RJ45 ေခါင္း နဲ. 100Mbs / 1Gbs Speed အထိအေထာက္အကူေပးနိုင္ပါတယ္ ။ လက္ရွိသံုးစြဲေနတဲ. နက္၀က္ကဒ္ေတြျဖစ္ပါတယ္ ။

ဒီနက္၀က္ကဒ္ကို ပို.ေဆာင္ဆက္သြယ္ေပးမဲ. ၾကိဳးကေတာ. RJ45 Male တပ္ထားတဲ. ၾကိဳး ျဖစ္ျပီး ၾကိဳးအမွ်ည္ေပါင္း ၈ၾကိဳး ပါ၀င္ပါတယ္။ ၾကိဳး ထိုးတဲ.ေနရာမွာေတာ. A Type ္(ျဖဴေမာ္/ေမာ္/ျဖဴစိမ္း/ျပာ/ျဖဴျပာ/စိမ္း/ျဖဴညိဳ/ညိဳ) နဲ. B Type (ျဖဴစိမ္း /စိမ္း /ျဖဴေမာ္ /ျပာ / ျဖဴျပာ/ေမာ္ /ျဖဴညိဳ / ညိဳ) ဆိုျပီး ၂မ်ိဳး ၂စားရွိပါတယ္ ။



ဒီ၂ ခုအေၾကာင္း တရားကိုပဲ အရင္ရွင္းရရင္ ...

ကြန္ျပဴတာ ၂လံုးထဲခ်ိတ္မယ္ဆိုရင္ Peer To Peer ခ်ိတ္ဆက္တယ္လုိ.လဲေခၚပါတယ္ ။ နက္၀က္အေသးစား (၁၀လံုးေအာက္) ေတြမွာ ေတြ.ရျပီးၾကိဳး တစ္ဖက္ကိုေတာ. A type ျဖစ္ျပီး အျခားတစ္ဘက္ရွိေခါင္းအား B type အျဖစ္ လုပ္ေပးရပါမယ္ ။ ဒီလို A type နဲ. B type ကို ထိုးေပးရတဲ. ေနရာေတြကေတာ. ကြန္ျပဴတာ အျခင္းျခင္း (ၾကားခံ Switch ,Hub ) မပါပဲနဲ.ျဖစ္ေစ ၊ တခ်ိဳ.နက္၀က္ေဘာက္ အျခင္းျခင္းျဖစ္ေစ ထိုေနရာေတြမွာ ပဲသံုးျပဳပါတယ္ ။ သူက ဒါရိုက္ခ်ိတ္ဆက္ထားျခင္းျဖစ္လို. Sharing ေတာ.ေကာင္းတယ္။ Security အရမေကာင္းဘူး။ Security လိုအပ္တဲ.ေနရာေတြမွာ Peer Network ကို မသံုးသင္.ပါဘူး ။ စက္တလံုးလံုးကေန ျဖစ္ေစ စက္အားလံုးက ျဖစ္ေစ ၊ အျခားကြန္ျပဴတာတစ္လံုးစီမွ Sharing Data ေတြယူလုိက္မယ္ဆိုရင္ အယူခံရတဲ.ကြန္ပ်ဴတာမွာ Performance က်သြားပါတယ္ ။ အျပန္အလွန္ Data ေပးပို.ေနတဲ.အတြက္ ကြန္ျပဴတာ (၁၀) လံုးထက္ ပို၍အသံုးျပဳဖို. မသင္.ေတာ္ပါဘူး ။


အမ်ားေသာ အားျဖင္. နက္၀က္အၾကီးစား (၁၀လံုးထက္ပိုျပီး) Switch ေတြ ၊ Router ေတြ နဲ.ခ်ိတ္ဆက္မယ္ဆိုရင္ေတာ. A type ပဲျဖစ္ျဖစ္ B type ပဲျဖစ္ျဖစ္ ကိုယ္နွစ္သက္ရာ နွစ္သက္သလို ၾကိဳးစီလို.ရပါတယ္ ( အဓိက ကေတာ. ပာုိဘက္(တဖက္နက္၀က္ေခါင္း)မွာ ဘယ္လုိစီစီ ေနာက္တဖက္မွာလဲ တဖက္ေခါင္းစီထားတဲ.အတိုင္း ျပန္စီျပီးထိုးလဲ အဆင္ေျပပါတယ္ ) ။



နက္၀က္ၾကိဳး ( Network Cabling ) က မီတာ ၁၀၀ ပတ္၀န္းက်င္အထိပဲ အသံုးျပဳရ အဆင္ေျပျပီးေတာ. မီတာ ၁၀၀ ေက်ာ္သြားရင္ေတာ. Network Speed ေလွ်ာ.က်မူ.ေၾကာင္. ေဒါတာ မရနုိင္ပါဘူး ။ အဲ.ေနရာေတြမွာ Network Speed ကိုထပ္တိုးေပးနိုင္မဲ. Switch , Hub ေတြကို အသံုးျပဳမွ အဆင္ေျပမွာပါ ။
ကြန္ျပဴတာ အလံုးေရ လိုအပ္သေလာက္ Network Ports ( 8pots switch , 16posts Switch ) အေရအတြက္ နဲ. ရွိပါတယ္ ။


Switch ရဲ.သေဘာ တရားကေတာ. ျဖန္.ဖူးေပးမဲ.အလုပ္နဲ. လမ္းညႊန္ေပးတဲ.အလုပ္ကိုပဲလုပ္ကိုင္မွာပါ ။ ဥပမာ ေပးရရင္ ... ရပ္ကြက္ ေျမပံု တခုလိုေပါ. အိမ္နံပါတ္ဘယ္ေလာက္ ၊ ဘယ္ေလာက္ကို လာတဲ.ဧည္.သည္ က ကိုယ္.ဘာသာ ကိုယ္ရွာျပီး သြားလို.ရေအာင္ ျပထားတဲ.သေဘာ မွာပဲလုပ္ကိုင္ပါတယ္ ။

Router ကေတာ. Switch နဲ.ကြာျခားခ်က္ေတြရွိပါတယ္ ။ သူ.မွာ Function ေတြပိုစံုလင္ျပီး သူကိုယ္တိုင္ျဖစ္ေစ ၊ တျခား စက္တလံုးျဖစ္ေစ ၊ နက္၀က္ တခုကိုျဖစ္ေစ သြားေရာက္ဖို.အတြက္ သက္မွတ္ေပးနိုင္ပါတယ္ ။ ျပီးေတာ. ေရာက္ရွိလာတဲ. နက္၀က္ ရဲ. Speed ကို ျပန္ျပီး Routing အေနနဲ. တိုးေပးပါတယ္ ။ အဲ.အတြက္ နက္၀က္ ၂ခု ခ်ိတ္ဆက္ရာမွာပိုျပီး လွ်င္ျမန္ေစပါတယ္ ။ Wireless router ေတြကေတာ. ၁၀၀ မီတာ ကေန ၂၀၀ မီတာ ေလာက္ကို point to point ကို access လုပ္နိုင္တယ္ (ၾကားခံ နံရံမ်ား ၊ ပိတ္ဆို.မူမ်ားရွိရင္ေတာ. မိတာ ၁၀၀ က အေကာင္းဆံုးပါ ) ။ ဥပမာ ေပးရရင္ ... ရပ္ကြက္တခုမွာလာတဲ.ဧည္.သည္ ကို အိမ္တိုင္ရာေရာက္လိုက္ပို.ေပး သလို ၊ သူ ကိုယ္တိုင္ ကို က ရပ္ကြက္ တခု တည္ေထာင္ နိုင္ ပါတယ္ ၊တျခားရပ္ကြက္ က အိမ္ကို ပါ (သတ္မွတ္ေပးထားရင္) သူ လိုက္ျပနုိင္ ပါတယ္ ။ (ရွင္းလားေတာ. မသိဘူး ... အပာီး ဒီထက္လဲ မရွင္းတတ္ေတာ.ဘူး )


ဒါဆိုရင္ Network Card , Switch , Router ေတြရွိတာနဲ. အားလံုးတတ္ဆင္ ျပီးတာ နဲ. Network ရသလားဆိုေတာ. မရနိုင္ေသးပါဘူး ။ ကားတစီးကို အားလံုးတတ္ဆင္ျပီးတာ နဲ. ကားက ၀ူးကနဲမထြက္သြားပါဘူး ၊ ကားကို ေမာင္နွင္ နုိင္မဲ.သူရွိမွ အဆင္ေျပမွာပါ ။ အဲ.အတြက္ ကြန္ျပဴတာ အျခင္းျခင္း မွာလဲ နားလည္ေအာင္ လုပ္ကိုင္ေပးမဲ.သူ Protocol ဆိုတာလိုအပ္တယ္။
ဥပမာ--
(၁) TCP/IP (Transmission Control Protocol/ Inernet Protocol)
(၂) NetBEUI( Net BIOS Extend User Interface)
စသျဖင္. Protocol ေတြလုိအပ္လာပါတယ္ ။ Protocol ဆိုတာက ကြန္ျပဴတာေတြ အျခင္းျခင္း ဆက္သြယ္ရာမွာ လုပ္ေဆာင္ၾကရမယ္ rule ေတြလို.ပဲက်ေနာ္ သေဘာေပါက္ထားပါတယ္ ။ ေဆာ.၀ဲေရးသားထားသူ အေပၚမွာ မူတည္ျပီး Protocol အမ်ားအျပားရွိေနမွာပါ ။ အခု အသံုးျပဳမူ.အမ်ားဆံုးနဲ. အသံုး၀င္ဆံုး Protocol ကေတာ. TCP/IP Protocol ပဲျဖစ္ပါတယ္။


Transmission Control Protocol (TCP)

TCP အေၾကာင္းကေတာ. သူ.မွာလုပ္ေဆာင္ရမဲ. လုပ္ငန္းစဥ္ေတြအမ်ားၾကီးရွိပါတယ္ ။ (မွတ္ခ်က္ ။ က်ေနာ. ဆရာ ကိုရဲထြန္းေအာင္ က်ေနာ.ကို ဥပမာေပးျပီး အင္းေလးဆားဗစ္ တခုမွာ ရွင္းျပခဲ.တာကို အခုထိ မွတ္မိပါေသးတယ္ ။ သူရွင္းသလိုပဲ ျပန္ရွင္းလိုက္မယ္ဗ်ာ ( ေက်းဇူးပါ ဆရာ) ။ ) က်ေနာ္တို. ကုန္တင္ကားၾကီး ကို တျခားနယ္တခု ေလယာဥ္ျပန္နဲ.ပို.ခ်င္တယ္ဆိုပါစို.ဗ်ာ ။ ဒါေပမယ္. ေလယာဥ္ပ်ံက ကားတစီးလံုးကို သယ္နုိင္ေလာက္တဲ. အရြယ္အစား မရွိဘူး အဲ.ေတာ. က်ေနာ္တို.အေနနဲ. ဘယ္လိုပို.ရမလဲ ။ ရွင္းပါတယ္ ။ အမွတ္စဥ္ အရည္အတြက္ ရယ္ ၊ ပါ၀င္မဲ. ပစၥည္းအပိုင္း ေနရာရယ္ (ဥပမာ . ကားေဘာဒီဆို ေဘာဒီ ၊ ကားစက္ပိုင္းဆို ကားစက္ပိုင္း ) တခုထားျပီး ကားပစၥည္းတခုျခင္းစီ ျဖဳတ္ျပီး ပို.ေပါ. ။ အဲ.ေတာ. ( အမွတ္စဥ္ ၊ အမ်ိဳးအစား ၊ ပစၥည္း ) ပာုိေရာက္ေတာ.မွ အမွတ္စဥ္ အတိုင္း သူ.ေနရာနဲ.သူ ျပန္ေကာက္တတ္လိုက္ယံု ပဲေလ ။ ဒီလိုပါပဲ data ေတြသည္ အရြယ္အစားၾကီးေနတယ္ဆိုရင္ ပို.ေဆာင္လို.အဆင္ေျပမဲ. အပိုင္းငယ္ေလးေတြ ပိုင္းျပီး ပို.ေဆာင္ရတဲ. တာ၀န္ကို TCP ကလုပ္ေဆာင္ တာပါ ။ အဲ.ဒါကို segmentation လို.လဲေခၚပါတယ္။ ဒါက အစိတ္အပိုင္းေလးေတြ ပိုင္းထားတဲ. အခ်ိန္ပဲရွိပါေသးတယ္ ။

အမ်ိဳးအစား(ေနရာ)ေတြေရးဖို. ေနရာမွာေတာ. TCP header ကအလုပ္လုပ္မွာပါ ။သူ.ေနာက္မွာ ေစာေစာက ပိုင္းထားတဲ. Data အစိတ္အပိုင္းေတြလာမွာပါ ။ TCP segment ေတြကို အမွတ္စဥ္ နံပါတ္တတ္ေပးဖို. လိုလာျပီ အဲ.အတြက္ Sequence Number ဆိုတဲ.ေနရာနဲ.အမွတ္စဥ္ ထည္.ေပးမွာပါ ။ ဒါမွလဲ ပာုိေရာက္လို. ဘယ္ေနရာဘယ္အပိုင္း ၊ ဘယ္အမွတ္စဥ္ လိုတယ္ ခ်က္ခ်င္းသိျပီး လိုအပ္ရင္ ျပန္ပို.လိုရေအာင္ပါ ။ အဲ.ေတာ. ( ၊ TCP Header ၊ Segment ) ဆိုျပီး အပိုင္းေလးေတြနဲ. ပို.ေဆာင္ဖို.အဆင္သင္.ျဖစ္သြားပါျပီ ။



ပာုတ္ျပီဗ်ာ .. က်ေနာ္တို. ပို.ေဆာင္ဖို.အတြက္ အရာေတြအားလံုး ထုတ္ပိုးလို.ျပီးသြားတဲ. အခ်ိန္မွာ က်ေနာ္တို. ဘယ္ကို ပို.မွာလဲဆိုတာ ကလိုအပ္လာပါတယ္ ။ အင္းေလးလား ၊ ေတာင္ၾကီးလား ၊ မႏၱေလးလား ၊ ျပင္ဦးလြင္လား ။ ဘယ္ အရပ္ေဒသ ကို ပို.ေဆာင္မွာလဲ ??? ။ ဘယ္သူကက်ေနာ္တို. ပို.မဲ. ပစၥၫ္းေတြကို လက္ခံယူထားမွာလဲ ??? ။ ရွင္းပါတယ္ ။ ပို.ခ်င္တဲ. ေနရာ နဲ. လက္ခံမယ္.သူ နံမည္ကို ထည္.ေပးလိုက္ယံုပါပဲ ။

Internet Protocol ( IP )

ကြန္ျပဴတာေတြမွာလဲ တလံုးကေန တလံုးကို ေဒတာေတြပို.ေဆာင္ဖို.အတြက္ သူ.တိုရဲ. ကိုယ္ပိုင္ လိပ္စာေတြရွိမွ ျဖစ္မွာပါ ။ ဒီကိုယ္ပိုင္လိပ္စာေတြ ကေတာ. IP Address ေတြျဖစ္လာပါတယ္ ။ Data ေတြကိုပို.ရန္ IP ရဲ႕အကူအညီ ကိုရယူပါတယ္။ TCP မွ segmentation လုပ္ၿပီး ရလာေသာ segment ေရွ.မွာ IP header ထည္.ေပးျပီး (တံဆိပ္ေခါင္းတပ္ေပးလိုက္တာေပါ.ဗ်ာ) အဲ.မွာ source နဲ. destination IP address ပါရွိရမွာပါ ။ ေပးတဲ.သူ ရဲ.နံမယ္နဲ. လက္ခံမဲ.သူရဲ. နံမယ္လိုေပါ. ။ IP header မွာလဲ IP address (၂)ခု ပါရွိပါတယ္။ တစ္ခုက source IP address ျဖစ္ၿပီး က်န္တစ္ခုက destination IP address တို.ပါ ။ အဲ.ဒီလို အပိုင္းေလး အေနနဲ. ျဖစ္သြားျပီးမွ ေပးပို.ျခင္းကို စတင္လုပ္ကိုင္ နိုင္မွာပါ ။ အဲ.ဒီလို ေပးပို.တဲ.အစိတ္အပိုင္းကို IP packet ( IP header +Data) လို.ေခၚပါတယ္ ။ ပါဆယ္ထုတ္ျပီးသား လိပ္စာတတ္ျပီးသား ေပါ.ဗ်ာ ။

IP address ဆိုျပီးနံမယ္ ကိုေတာ. အင္တာနက္သံုးတဲ.လူတိုင္း နီးပါးသိက်မွာပါ ။ ႈIP ADDRESS က ဘာလဲ ွရွင္းပါတယ္ ။ Internet Protocol ရဲ. လိပ္စာ ေပါ.ဗ်ာ ။ က်ေနာ္တို. အျပင္မွာ စာပို.ေတာ.မယ္ဆိုရင္ စာအိတ္ေပၚမွာ အိမ္နံပါတ္ ၊ လမ္း ၊ ရပ္ကြက္ ၊ ျမိဳ႕နယ္ ၊ တိုင္း ၊ နိုင္ငံ ဘာညာကြိကြ ေတြေရးေပးျပီး ပို.ေပးရသလိုမ်ိဳးု IP address မွာလည္း internet protocol မွ သတ္မွတ္ေပးထားေသာ format ရွိပါတယ္။ IP address ေတြက 32 bit binary ဂဏန္းေတြေတြပါ ။ စက္အခ်င္းခ်င္းနားလည္တဲ. ကိန္းဂဏန္းေတြနဲ. ေဖာ္ျပေပးတာျဖစ္ျပီး လူေတြအသံုးျပဳရလြယ္ကူေအာင္လို. Decimal ဂဏန္း ေတြနဲ. အစားထိုးသံုးျပဳပါတယ္ ။

1010110100111011 = Binary ဂဏန္း
192 . 168 . 1 . 1 = Decimal ဂဏန္း

Binary ဂဏန္း

သူ.မွာ ၀ ရယ္ ၁ ရယ္ပဲပါ၀င္ျပီး ။ ၀ နဲ. ၁ ကို တလွည္.စီ အသံုးျပဳတာျဖစ္ပါတယ္ ။
0001 = ၁ ျဖစ္ျပီး 0010 = ၂ ျဖစ္သြားပါတယ္ ။ အလားတူစြာ 0011 = ၃ ျဖစ္သြားပါမယ္ ။ အေသးစိတ္ေလ.လာခ်င္ရင္ေတာ. http://en.wikipedia.org/wiki/Binary_numeral_system မွာ ေလ.လာနိုင္ပါတယ္ ။



Decimal ဂဏန္း
သူ.မွာေတာ. 1st Octet 2nd Octet 3rd Octet 4th Octet ဆိုျပီး အပိုင္း ၄ ပိုင္းပါ၀င္ပါတယ္ ။
decimal number တစ္ခုစီကို octet တစ္ခုလို.ေခၚပါတယ္။ decimal octet ရဲ.တန္ဖိုးက 8 bit ကိုကိုယ္စား
ျပဳပါတယ္ ။ ကြန္ျပဴတာ ေတြမွာ နက္၀က္ကဒ္ အတြက္ လိပ္စာ သက္မွတ္ေပးတဲ.ေနရာမွာလဲ အျပင္ေလာက လိုမ်ိဳး ေနရပ္လိပ္စာ မတူမွ အဆင္ေျပမွာပါ ။ ဒါမွလဲ လိပ္စာမွန္ျပီး ေရာက္ရွိမွာျဖစ္ပါတယ္ ။ ( ဥပမာ - စက္တစက္ ကို 192.168.0.1 ေပးခဲ.ရင္ ေနာက္စက္ကို

192.168.0.2 ျဖစ္ရပါမယ္ ။
IP Address ရဲ. အပုိင္းေလးပိုင္း က တစ္ခုၾကားကို Decimal Point ေတြနဲ. ခြဲျခားထားပါတယ္ ။ ေပးနိုင္တဲ. အတိုင္းအတာေတြကေတာ. ၁ ကေန ၂၅၄ အထိပဲျဖစ္ပါတယ္။ အဲ.ဒီမွာ (Address for the Network )နဲ႕ Hosts ရဲ.လိပ္စာ(Address for the Host) ဆိုၿပီး ခြဲျခားထားတယ္ ။ ပထမ 8 bits ဟာ အပိုင္းေလးပိုင္းထဲက ပထမဆံုးအပိုင္း Network address အပိုင္းျဖစ္ၿပီး က်န္သံုးပိုင္းဟာ Host address ပိုင္းျဖစ္ပါတယ္ ။ အဲ.မွာ စျပီး CLASS A , CLASS B , CLASS C စသည္ျဖင္. နက္၀က္အမ်ိဳးအစား ေတြေပၚလာတာပါ ။ ဥပမာ - ျမီဳ.နယ္ၾကီးရင္ အိမ္ေျခပိုမ်ား သလိုေပါ. ။

Class-A ကေတာ. အလြန္ၾကီးမားတဲ. နက္၀က္ေတြမွာ အသံုးျပဳပါတယ္ ။ Hosts ေပါင္း 16,777,216 ကို ကိုင္တြယ္ႏိုင္ပါတယ္ ။
Class B ဆိုတာကေတာ႕ အလယ္အလတ္တန္းစား ကြန္ရက္ေတြ မွာ အသံုးျပဳပါတယ္ ။ Host ေပါင္း 1,048,576ကိုင္တြယ္ႏိုင္ပါတယ္ ။
Class C ဆိုတာကေတာ. နက္၀က္အေသးစား ေတြအတြက္ပါ ။Hosts ေပါင္း 65,535 အမ်ားဆံုးပဲရႏိုင္ပါတယ္။
အေသးစိတ္ ေလ.လာခ်င္ရင္ ေတာ. http://lanverse.com/tutorials/subnetting-class-a-network/မွာ ဖတ္ရူနိုင္ပါတယ္ ။

Subnet Mask ရဲ. အလုပ္လုပ္ပံုက ရိုးရွင္းပါတယ္ ။ သူ.အေနနဲ. နက္၀က္ တခုမွာ ကြန္ျပဴတာ အလံုးေရ ဘယ္ေလာက္ ကေန ဘယ္ေလာက္အထိ သတ္မွတ္ေပးတဲ.အလုပ္မ်ိဳးပါ ။ သူ.အေနနဲ. ပိုင္းျခားထားတဲ. RULE တခုျဖစ္ပါတယ္


တြက္ခ်က္ခ်င္ရင္ေတာ. http://www.subnet-calculator.com/ မွာပါ ။ အေသးစိတ္ေလ.လာခ်င္ရင္ ေတာ. http://en.wikipedia.org/wiki/Subnetwork မွာေလ.လာနိုင္ပါတယ္ ။

edit ..( http://www.zshare.net/download/506932447f6f939c/ မွာလဲ pdf ဖိုင္ကို ေဒါင္းလုဆြဲျပီး ေလ.လာလို.ရပါတယ္ ။ အေၾကာင္းအမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင္. က်ေနာ. ရွင္းျပခ်က္မ်ား မရွင္းလင္းတာေတြ ၊ နားမလည္တာေတြ ျဖစ္ခဲ.ရင္ က်ေနာ္ ရွင္းျပမူ.အားနည္းေနတဲ.အတြက္ေတာ. ခြင္.လြတ္ပါ ။ )
OSI Reference Model ဆိုတာ

Open Networking စနစ္မ်ားအတြက္နည္းပညာ Model တစ္ခုျဖစ္တဲ႕ ဒီ Open System Internnection (OSI) Reference Model ကို International Organization for Standardization (ISO) က ဥေရာပမွာ ၁၉၇၄ခုႏွစ္ကတည္းကစတင္ Developed လုပ္ခဲ႕တာျဖစ္ပါတယ္။ကနဦးမွာေတာ႕သူဟာ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင္႕ ေအာင္ျမင္မႈမရခဲ႕ပါဘူး။အလႊာ(၇)လႊာပါတဲ႕ ဒီ OSI Model ဟာ Ethernet တို႕ TCP/IP တို႕စတဲ႕ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ Networking Protocol ေတြကို Implement လုပ္ေပးႏိုင္ပါတယ္။ဒီေနရာမွာ အထူးသတိျပဳဖို႕ရွိလာတာကေတာ႕ OSI သည္ TCP/IP တို႕လို ကြန္ပ်ဴတာမွာ install လုပ္ၿပီးအသံုးျပဳရတဲ႕ protocol မဟုတ္ဘူးဆိုတာပဲဆိုတာျဖစ္ပါတယ္။
Protocol ဆိုတာက ကြန္ပ်ဴတာေတြအျပန္အလွန္ ဆက္သြယ္ၾကတဲ႕ ေနရာမွာတဖက္ႏွင္႕တဖက္ လိုက္နာလုပ္ေဆာင္ၾကရမယ္႕ rule ေတြဘဲျဖစ္ပါတယ္။အနည္းငယ္ထပ္အက်ယ္ခ်ဲ႕ရရင္ protocol တစ္ခုဆိုတာသည္ ပရိုဂရမ္မာတစ္ေယာက္ ကေနၿပီး function (သို႕) function မ်ားစြာတို႕ကိုလုပ္ေဆာင္ႏိုင္ေစရန္ေရးသားထားတဲ႕ set of instruction ေတြဘဲျဖစ္ပါတယ္။အခ်ိဳ႕ protocol ေတြသည္ OS (window XP၊ 2000)ႏွင္႕အတူပါရွိၿပီးသားျဖစ္သလို အခ်ိဳ႕က်ေတာ႕ software program ေတြႏွင္႕အတူ install လုပ္ရပါမယ္။ ဤတြင္မွဆက္ၿပီး OSI model ႏွင္႕ protocol တို႕ရဲ႕ ဆက္ႏြယ္မႈကိုၾကည္႕ ရေအာင္။
OSI model သည္လိုက္နာလုပ္ေဆာင္သင္႕တယ္လို႕အႀကံျပဳထားတဲ႕ model သက္သက္သာျဖစ္ပါတယ္။ ကိုယ္တိုင္
Protocol ေတြဖန္တီးမည္႕ programmer ေတြအေနႏွင္႕ OSI model ေအာက္မွ မျဖစ္မေနအက်ံဳး၀င္ေအာင္ေရးသားရမယ္လို႕ ကန္႔သတ္ခ်က္ေတြေတာ႕မရွိပါဘူး ဒါေပမယ္႕ OSI model ကိုလိုက္နာၿပီး ပံုစံထုတ္ေရးသားထားတဲ႕ protocol ေတြသာလွ်င္ အျခား network ေတြႏွင္႕ေပါင္းစပ္ခ်ိတ္ဆက္တဲ႕ေနရာမွာ မ်ားစြာအခက္အခဲမရွိအျပန္အလွန္ Communicate လုပ္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။ TCP/IP protocol ကို OSI model မေပၚခင္ကတည္းက အသံုးျပဳလာခဲ႕ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ဒါေၾကာင္႕ TCP/IP အပါအ၀င္ အဲဒီအခါက အသံုးျပဳေနေသာ protocol ေတြကို OSI ေဘာင္အတြင္း၀င္ေအာင္ ထည္႕သြင္းစဥ္တုန္းကမ်ားစြာအခက္အခဲေတြရွိခဲ႕ပါတယ္။OSI model ႏွင္႕ မကိုက္ညီေသာ(၀ါ) OSI model ကိုလိုက္နာမႈမရွိေသာ ကိုယ္ပိုင္ protocol ေတြသည္တစ္ခုႏွင္႕တစ္ခုစုေပါင္းခ်ိတ္ဆက္တဲ႕ ေနရာမွွာ ကမၻာသံုးမျဖစ္လာေတာ႕ဘဲ တျဖည္းျဖည္းကြယ္ေပ်ာက္သြားခဲ႕ပါသည္။ အႏွစ္ခ်ဳပ္ဆိုရရင္ OSI model သည္ network ေပၚမွာအျပန္အလွန္ communicate လုပ္ေနေသာ ကြန္ပ်ဴတာႏွစ္လံုးတို႕အၾကားမွာျဖစ္ေပၚေနတဲ႕ theoretical representation တစ္ခုပင္ျဖစ္ပါတယ္။

ကြန္ပ်ဴတာႏွစ္လံုးတို႕ျဖင္႕အျပန္အလွန္ communicate လုပ္လိုတဲ႕အခါမွာ source လို႕ေခၚတဲ႕ data ေပးပို႕မယ္႕ကြန္ပ်ဴတာ၏ application layer မွစၿပီး data ေတြေပးပို႕ပါလိမ္႕မယ္။၎ data ေတြသည္packet ပံုစံျဖင္႕ OSI model ၏ေအာက္ဆံုး layer ျဖစ္ေသာ physical layer ထိတိုင္ေအာင္ ဆင္းသြား ပါလိမ္႕မယ္။ physical layer သည္ network အတြင္းပို႕လွႊတ္မယ္႕data ေတြရဲ႕ခရီးအစျဖစ္ပါတယ္။ physical layer ၌ data ေတြကို cable ေပၚသို႕စတင္transmit လုပ္ပါတယ္။အဲ႕ဒီလို transmit လုပ္လို္က္တဲ႕ data ေတြသည္ ရည္ရြယ္ရာကြန္ပ်ဴတာျဖစ္တဲ႕ destination သို႕ေရာက္တဲ႕အခါ physical layer မွစၿပီး OSI model ရဲ႕ layer ေတြကိုတဆင္႕ၿပီးတဆင္႕ ျဖတ္ေက်ာ္တက္ၿပီး ေနာက္ဆံုး application layer သို႕ေရာက္သြားပါမယ္။
အဲ႕ဒီ data ေပးပို႕မႈျဖစ္စဥ္သည္ millisecond အတြင္းၿပီးေျမာက္မွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒါက data သြားပံုလမ္းေၾကာင္း ျဖစ္ပါတယ္။ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးႏွင္႕တစ္လံုး communicate လုပ္ပံုကို logically အရၾကည္႕မယ္ဆိုရင္ layer တူအခ်င္းခ်င္းသာ communicate လုပ္ၾကပါတယ္။ဆိုရရင္ ကြန္ပ်ဴတာတစ္လံုးမွ application layer protocol သည္ တစ္ဖက္ ကြန္ပ်ဴတာ၏ application layer protocol ျဖင္႕သာ information ေတြဖလွယ္ၾကပါတယ္။ အျခား layer protocol မ်ားသည္ Application layer ၏ data ေတြကို ၀င္ေရာက္စြက္ဖက္ဘို႕ရန္မၾကိဳးစားၾကပါဘူး



_____________________________________________________________________________________________ဲ……. ကုိယ္ ့Computer မွာ Network Card မရွိပဲနဲ ့ Virtual Network လုပ္ခ်င္ရင္ ဒီလို လုပ္လို ့ရပါတယ္ခင္ဗ်ာ။ ကြ်န္ေတာ္ အရင္က ကြ်န္ေတာ့္ Computer မွာ network card ႏွစ္ကဒ္မရွိလို ့၊ connection မရွိလုိ ့ Networking Practical လုပ္ဖို ့ လြန္ခဲ ့တဲ ့ႏွစ္ေတြတုန္းက ေတာ္ေတာ္စားခဲ ့တယ္။ Network Card ႏွစ္ကဒ္ကို Loop ၾကိဳးုလုပ္ၿပီးတစ္မ်ိဳး၊ တစ္ကဒ္ထဲကိုပဲ Loop ၿဖစ္ေအာင္ လုပ္ၿပီး တစ္ဖံု သံုးခဲ ့ရပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ Microsoft က Network Card တစ္ခုမွ မလိုလဲ Virtual Network အတြက္ Network Connection ယူလို ့ ရေအာင္ လုပ္ထားပါတယ္။ Practical လုပ္ဖုိ ့ေတာ္ေတာ္ေလးအဆင္ေၿပမယ္ထင္ပါတယ္။ ကဲ AD တို ့ဘာလို ့ညာတို ့ကို စမ္းလို ့ရၿပီဗ်ာ။

1. GoTo “Control Panel”
2. Open “Add or Remove Hardware”
3. Next
4. Click Yes, I have already connected the hardware, and then click Next.
5. At the bottom of the list, click Add a new hardware device, and then click Next.
6. Click Install the hardware that I manually select from a list, and then click Next.
7. Click Network adapters, and then click Next.
8. In the Manufacturer box, click Microsoft.
9. In the Net Adapter box, click Microsoft Loopback Adapter, and then click Next.
10. Click Finish.

IP က APIPA နဲ ့က်တတ္ပါတယ္။ Manual ၿပန္လုပ္ရတတ္ပါတယ္။၂ ကဒ္လုပ္လဲ အဆင္ေၿပပါတယ္။

0 comments:

Post a Comment